23 Μαΐου 2011

θάνατος στη Βενετία

του Thomas Mann (Τόμας Μαν) στη Λέσχη Ανάγνωσης της Διεξόδου
Το παράξενο βιβλίο του Γερμανού συγγραφέα, που αναφέρεται στον ομοφυλοφιλικό έρωτα ενός 50αρη συγγραφέα, για ένα 14χρονο αγόρι, σε ένα ταξίδι του, στην Βενετία.
Το έγραψε το 1911 και περιγράφει με εξαιρετική προσοχή και δεξιοτεχνία ακόμη και τις πιο λεπτές αποχρώσεις της ανθρώπινης ψυχολογίας και ψυχοσύνθεσης σε ένα θέμα που σίγουρα προκαλεί.
Ένα βιβλίο που θεωρείται σταθμός για την παγκόσμια λογοτεχνία.
Στο βιβλίο θα συναντήσουμε την παρακμή και τον πεσιμισμό της εποχής του (εξ' άλλου, είναι δεδομένη η έντονη επιρροή που είχε δεχτεί ο συγγραφέας από τον Νίτσε και τον Σόπενχάουερ), αλλά και την προσωπική  αγωνία του Mann για το θάνατο, για την ομορφιά, την αισθητική και την σταδιακή αλλοίωσή της.
Νομίζω πως η πρόταση του βιβλίου "όποιος...
με το βλέμμα του ένοιωσε την ομορφιά, είναι προορισμένος να πεθάνει"  περιγράφει όλο το βιβλίο και το τι περιμένει να διαβάσει ο αναγνώστης.
Έχει επίσης γυριστεί μια ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ταινία (1971) με τον ίδιο τίτλο, σε σκηνοθεσία του μεγάλου Luchino Visconti 

Το εξαιρετικό λοιπόν αυτό βιβλίο παρουσιάζει την Τετάρτη 25 Μαΐου 2011, στις 7.30 το απόγευμα, στα πλαίσια των μηνιαίων συναντήσεων η "Λέσχη Ανάγνωση" του Κέντρου Λόγου και Τέχνης-Μουσείου "Διέξοδος".
Την παρουσίαση και ανάλυση θα κάνουν, όπως πάντα, οι κυρίες Ιφιγένεια Μάρκου-Μπεμπέλη, Μαρία Φιλιπποπούλου και Ραλλού Κυριακοπουλου με συντονίστρια την συγγραφέα Ακακία Κορδόση.
Μετά το τέλος της παρουσίασης θα προβληθεί η ομότιτλη κινηματογραφική ταινία του Luchino Visconti.

2 σχόλια:

Γεωργία Δεληγιαννοπούλου είπε...

Εφαιρετικό το βιβλίο! Εξαιρετική και η ταινία! Είναι, νομίζω, εφάμιλλη του βιβλίου, κι αυτό δεν το έχουν πετύχει πολλοί, δηλαδή το κινηματογραφικό αποτέλεσμα να μην συνθλίβεται από το βάρος του βιβλίου. Ο Βισκόντι πάντρεψε την ατμόσφαιρα του Τόμας Μαν με τη μουσαική του Μάλερ με τρόπο ιδιοφυή! Και τι πρόσωπα βρηκε (η μούσα του η Συλβάνα Μαγκάνο, κι αυτός ο Τάτζιο! Η ενσάρκωση της απόλυτης ομορφιάς!) Και τι ερμηνεία αυτή του Ντερκ Μπόγκαρτ. Είχα διαβάσει πρώτα το βιβλίο όταν είδα την ταινία. Το βιβλίο με είχε συγκινήσει βαθιά. Παρ' όλα αυτά στην ταινία δοκίμασα μια αντίστοιχα δυνατή συγκίνηση!
Μπράβο σας!

ναυαγός εν αιθρία είπε...

Φιλενάδα, με προκαλείς με το σχόλιό σου, ως προς το "λίγοι το έχουν καταφέρει" και σου απαντώ μόνο τούτο: Luchino Visconti
Δε νομίζω πως είναι κατά τύχη, ε;;;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...